تغییر موضوع شرکت

یکی از موضوعات اصلی در زمینه حقوق تجزیه و تحلیل شرکت ها، شناخت و تأیید موضوع فعالیت شرکت های تجاری است. در شرکت های بازرگانی دامنه فعالیت محدود به موضوعات پیش بینی شده در آیین نامه بوده و از آن فراتر نمی رود. بنابراین شرکت موظف است فقط در محدوده موضوع ثبت شده فعالیت کند.

تغییر نام شرکت

بنابراین، موضوع فعالیت شخص حقوقی از آنجایی که محدوده فعالیت شخص مذکور را مشخص می کند، حائز اهمیت است. بنابراین تا زمانی که بدنه اصلی فعالیت طبق قانون تغییر نکرده است، مدیران و شرکت ها نمی توانند به غیر از بدنه اصلی شرکت به فعالیت دیگری بپردازند. علاوه بر این، تغییر موضوع رویداد شرکت مستلزم انجام مراحل قانونی و تهیه اسناد خصوصی است.

در این مقاله سعی شده است موضوع فعالیت های شرکت و فعالیت های خارج از اساسنامه توضیح داده شود. در ادامه به معرفی سایت تغییر شرکت، شرایط، مدارک و هزینه های تغییر موضوع شرکت می پردازیم. در نهایت در مورد مراحل و نحوه تغییر موضوع شرکت با مسئولیت محدود و شرکت سهامی خاص صحبت خواهیم کرد. لطفا برای اطلاعات بیشتر با ما در موسسه حقوقی ثبت فردا همراه باشید.

موضوع فعالیت شرکت چیست؟

اولین قدم در راه اندازی و تاسیس یک شرکت، تصمیم گیری در مورد موضوعی برای فعالیت های شرکت است. تعیین موضوعات فعالیت شرکت بستگی به نظرات شرکا و تعیین محدوده عملیات شرکت دارد و برای افرادی که قصد تاسیس شرکت را دارند امکان پذیر است. باید این سوال مطرح شود که موضوع رویداد شرکت چیست و به چه معناست؟

در این خصوص باید گفت که از منظر حقوق تجارت و حقوق شرکت، بدنه اصلی یک شرکت به فعالیت هایی اطلاق می شود که باید در زمان تاسیس شرکت انجام شود. ضمناً موضوع به عنوان محدوده فعالیت شرکت در اداره ثبت شرکتها به ثبت برسد. ضمناً چنانچه بند دوم اساسنامه شرکت، موضوع فعالیت شرکت را در بر داشته باشد، باید به طور واضح و جامع در اساسنامه شرکت درج شود.

دلیل اینکه اساسنامه شرکت بر شناسایی بدنه اصلی فعالیت تاکید دارد به این دلیل است که هیات مدیره و مدیران عامل شرکت نمی توانند در فعالیت ها سرمایه گذاری کنند و خارج از بدنه اصلی فعالیت معاملات انجام دهند.

علاوه بر این، بر اساس نوع رویداد، شرکت‌ ها شامل شرکت‌ های تجاری و شرکت‌ های کسب ‌و کار موضوع می‌ شوند. شرکت بازرگانی به این معناست که صرف نظر از نوع فعالیت آن، تا زمانی که بر اساس قالب مقرر در قانون تجارت تأسیس شده باشد و صرف نظر از اینکه بدنه اصلی فعالیت شرکت تجاری باشد، تجاری است.

در نهایت در مقابل شرکت بازرگانی، شرکت بازرگانی اصلی قرار دارد، یعنی شرکتی که شرایط کسب و کار آن انجام عملیات بازرگانی است که سرمایه گذاری های مشترک، شرکت های جزئی، شرکت های با مسئولیت محدود، شرکت های سهامی و شرکت های تعاونی همه متعلق به این دسته شمرده می شود. برای کسب اطلاعات بیشتر با همکاران ما در موسسه حقوقی ثبت فردا تماس حاصل نمایید.

فعالیتهای خارج از محدوده اساسنامه شرکت

اساسنامه شرکت، بدنه اصلی شرکت را مشخص کرده است که به معنای تعیین اختیارات و حدود اختیارات شرکت است و مدیران شرکت موظفند در محدوده بدنه اصلی شرکت فعالیت کنند. بنابراین اکثر حقوقدانان معتقدند که فعالیت شرکت خارج از موضوع اساسنامه به دلیل عدم صلاحیت و اختیار در سایر امور بی اعتبار خواهد بود.

این مطلب را نیز بخوانید: ثبت تغییرات شرکت

ماده 118 قانون تجارت مقرر می دارد: «مدیران شرکت به استثنای اموری که تصمیمات و اقدامات مقرر در این قانون در صلاحیت خاص اجتماعات باشد، کلیه اختیارات لازم برای اداره شرکت را دارند.

رسیدگی به امور شرکت و تصمیمات آنها و کلیه اقدامات در حیطه اختیارات شرکت است که محدودیت اختیارات مدیران در اساسنامه شرکت یا مصوبات مجامع سهامداران صرفاً از حیث روابط بین مدیران و سهامداران معتبر بوده و در مقابل‌ اشخاص ثالث باطل و کان‌ لم‌ یکن است.»

بنابراین باید در نظر داشت که از آنجایی که بدنه اصلی شرکت در اساسنامه تعیین شده است، معاملات انجام شده توسط شرکت باید مربوط به بدنه اصلی شرکت باشد و شرکت نمی تواند به امور دیگری بپردازد زیرا این کار به دلیل اینکه موضوع مربوط به بدنه اصلی شرکت است و شرکت طبق قرارداد مشارکت در اساسنامه مشخص خواهد شد، مغایرت دارد و تا زمانی که اساسنامه تغییر نکرده است، نباید علیه آن فعالیت خلافی صورت گیرد.

در غیر این صورت چنانچه مدیران شرکت بر خلاف اساسنامه اقدام به انجام عملیات خارج از بدنه اصلی شرکت نمایند شخصاً مسئول خواهند بود و هر شریک و شخصی که با شرکت معامله کرده است می تواند ابطال معامله فوق را درخواست نماید.

سایت تغییر موضوع فعالیت شرکت

هرگونه تغییر در ساختار شرکت اعم از تغییر در میزان سرمایه، تغییر موضوع شرکت و … مستلزم تنظیم صورتجلسه مجمع و ثبت آن در سامانه است. پس برای تغییر موضوع شرکت متقاضی، لازم است ابتدا به صفحه تغییر موضوع فعالیت شرکت مراجعه کرده و به طور خلاصه اطلاعات کسب کنید.

ایده برای نام شرکت

صفحه تغییر موضوع فعالیت شرکت، سامانه کامل ثبت شرکت می باشد. سامانه جامع ثبت شرکت به آدرس irsherkat.ssaa.ir مزایای بسیاری را در رابطه با شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری ارائه می دهد که از آن جمله می توان به تاسیس و ثبت اشخاص حقوقی، ثبت تغییرات، پذیرش اظهارنامه دفاتر حقوقی، ثبت اظهارنامه ثبت تجاری اشاره کرد. همچنین برای استفاده از محتوای این سایت متقاضی نیازی به ثبت نام در سامانه جامع ثبت شرکت ندارد.

این سامانه توسط سازمان ثبت اسناد و املاک اداره می شود و زیر نظر قوه قضاییه کشور می باشد. در گذشته کلیه خدمات مربوط به ثبت شرکت به صورت حضوری انجام می شد که در نتیجه بسیاری از متقاضیان هزینه و زمان خود را هدر می دادند. همراه با ثبت تغییر موضوع شرکت در سامانه اداره ثبت شرکت ها و ارائه خدمات ثبت در irsherkat.ssaa.ir به صورت اینترنتی انجام می شود و سایر مدارک فقط از طریق پست به اداره ثبت شرکت ارسال می شود.

برای ثبت تغییرات در صفحه ثبت شرکت دو روش وجود دارد که شامل ثبت نام با شناسنامه و ثبت نام بدون شناسنامه می باشد. با روش حفظ سوابق از روی شناسنامه فقط ورود کد ملی شناسنامه کافی است و با روش بدون شناسنامه فرد باید نوع شخص حقوقی، واحد ثبتی، شماره ثبت و همچنین نام مدیریت استانی مربوطه تا بتواند مراحل را دنبال کند.

شرایط تغییر موضوع فعالیت شرکت

در مورد شرایط تغییر موضوع فعالیت شرکت تجاری نیز باید توجه داشت که انواع شرکت های تجاری می توانند موضوع فعالیت خود را تغییر دهند یا موضوعی را به فعالیت فعلی خود اضافه کنند. همچنین تغییر موضوع فعالیت شرکت در مجمع عمومی فوق العاده است که تصمیمات آن با اکثریت دو سوم آراء حاضر در جلسه رسمی معتبر بوده و رضایت کلیه شرکاء الزامی نیست.

از آنجایی که موضوع فعالیت شرکت در اساسنامه قید شده است، هرگونه تغییر در اساسنامه مستلزم تشکیل مجمع عمومی فوق العاده است. لذا شرایط تغییر موضوع فعالیت شرکت به شرح زیر است:

این مطلب را نیز بخوانید: ثبت شرکت

تشکیل مجمع عمومی فوق العاده:

در گام اول تشکیل مجمع عمومی فوق العاده ضروری است که در آن تصمیم به تغییر موضوع فعالیت شرکت و یا ادغام آن با واحد تجاری گرفته می شود. دارندگان بیش از نیمی از سهام دارای حق رای باید در مجمع عمومی فوق العاده حضور داشته باشند. در صورت عدم حصول اکثریت در فراخوان اول، حضور بیش از یک سوم سهام دارای حق رای در فراخوان دوم الزامی است.

رأی گیری و تنظیم صورتجلسه مجمع برای تغییر یا تکمیل موضوع:

تصمیمات مجمع عمومی فوق العاده از جمله تغییر موضوع فعالیت شرکت باید همواره با اکثریت دو سوم آراء حاضر در جلسه رسمی حاصل شود. پس از آن دبیر هیأت مدیره موظف است صورتجلسه را تنظیم کند. این صورتجلسات باید به امضای کلیه اعضای هیأت مدیره رسیده و یک نسخه از آن در دفتر مرکزی شرکت نگهداری شود.

اخذ مجوز:

متقاضی در تغییر موضوع کسب و کار باید به این نکته توجه داشته باشد که برای فعالیت در برخی از واحدها باید از مراجع ذیصلاح خاصی مجوز اخذ کند. مثلاً اگر قصد دارد فعالیت خود را به بورس تغییر دهد، در این صورت فرد موظف است از سازمان بورس و اوراق بهادار مجوز بگیرد. بنابراین در صورتی که موضوع فعالیت انتخابی مستلزم اخذ مجوز باشد، ابتدا فرد باید مجوز مناسب را اخذ نماید.

ثبت صورتجلسه در اداره ثبت شرکت ها:

در مرحله بعد متقاضی باید صورتجلسه را در سامانه اداره ثبت شرکت ها ثبت کند. پس از تکمیل اطلاعات و ثبت صورتجلسه، متقاضی تاییدیه ای از سامانه دریافت می کند که تاییدیه را به همراه مدارک لازم از طریق پست به اداره ثبت شرکت ها ارسال می کند.

در نهایت ممکن است پس از پرکردن فرم ها و ارسال به اداره ثبت شرکت ها، صورتجلسه دارای ایراداتی باشد که در این صورت اخطاریه ای برای رفع ایراد به شخص ارسال می شود و باید ایرادات صورتجلسه و یا حتی را اصلاح کند. صورتجلسه ممکن است رد شود و دلایل رد صورتجلسه شخصاً اعلام می ‌شود، اما در صورتی که سوابق ایرادی نداشته باشد تأیید و جهت درج به روزنامه ارسال می‌ شود.

مدارک لازم جهت تغییر موضوع فعالیت شرکت

در قسمت های قبل بررسی شد که شرایط تغییر موضوع فعالیت شامل چه مواردی می شود و برای ورود به سوابق تغییر موضوع فعالیت باید با سامانه اداره ثبت شرکت تماس حاصل فرمایید. ضمناً باید گفت که در این خصوص شخص موظف به تنظیم مدارک می باشد. مدارک لازم برای تغییر موضوع شرکت به شرح زیر می باشد و فقدان سند موجب توقف روند تغییر موضوع می گردد:

این مطلب را نیز بخوانید: ثبت برند

ارائه کلیه مدارک هویتی و شناسایی مدیران، اعضا و سهامداران شرکت.

ارائه کلیه اسناد اصلی شرکت اعم از اساسنامه، اظهارنامه، شرکتنامه و … با امضای کلیه اعضاء شرکت.

ارائه پرینت صورتجلسه جهت تغییر موضوع فعالیت.

ارائه یک موضوع جدید برای فعالیت های شرکت.

صدور مجوز برای موضوع فعالیت شرکت (در صورت نیاز به مجوز برای موضوع انتخابی کسب و کار).

در صورتی که یکی از سهامداران شرکت شریک حقوقی باشد، معرفی نماینده شخص حقوقی الزامی است.

ارائه تصویر آگهی ثبت تغییر موضوع شرکت در روزنامه رسمی

ارائه تصویری از روزنامه رسمی که آخرین تغییرات شرکت را مستند می کند.

ارائه کد ثنا برای کلیه اعضای شرکت الزامی است.

در تهیه این اسناد لازم به ذکر است که برای تغییر موضوع فعالیت یا عضویت موضوع در شرکت سهامی و تغییر در موضوع فعالیت یا مشروط به عضویت در شرکت با مسئولیت محدود نیازی به ارسال این لیست نیست.

هزینه تغییر موضوع فعالیت شرکت

برای انجام هر کاری معمولاً باید هزینه ای پرداخت شود که تغییر موضوع فعالیت شرکت نیز از این قاعده مستثنی نیست. بنابراین در صورتی که شرکای شرکت قصد تغییر موضوع شرکت را دارند، لازم است به طور مختصر با هزینه های مربوطه آشنا شوید. بنابراین هزینه تغییر موضوع شرکت به شرح زیر است:

هزینه های حق الوکاله و حق الثبت برای تغییر موضوع شرکت یا موسسه

هزینه تنظیم صورتجلسه جهت تغییر موضوع مربوط به شرکت یا موسسه

هزینه ثبت صورتجلسه توسط شرکت یا موسسه تعیین می شود

پرداخت هزینه های روزنامه های رسمی و روزنامه های کثیرالانتشار، سوابق تغییرات در فعالیت شرکت یا موسسه (طبق قانون، تغییر وضعیت اعضای ثبت شده شرکت منتشر می شود). لازم است. عدم انتشار مواردی که نظام نامه به عهده مدیران گذاشته است، این نتیجه را دارد که اولاً طبق ضوابط عمومی می توان مدیران را به جبران خسارات وارده به اشخاص ثالث در اثر اشتباه خود محکوم کرد و ثانیاً در مواردی اشخاص ثالث می توانند این تغییرات را نادیده بگیرند و نمی توان نسبت به آن تغییرات استناد کرد.

هزینه های تاسیس و ثبت اشخاص حقوقی شرکت شامل معرفی نامه اشخاص حقوقی و استعلام مربوطه از اشخاص حقوقی است.

هزینه آگهی دعوت روزنامه کثیرالانتشار در صورت تشکیل جلسه با حضور حداکثر شرکا

این مطلب را نیز بخوانید: ثبت بین الملل

لازم به ذکر است هزینه ها به صورت کلی درج شده است و مبلغ دقیق آن در سامانه ثبت شرکت قابل مشاهده است. همچنین این هزینه ها دائما در حال تغییر هستند. مسائل ثبت تغییرات در شرکت به ویژه تغییرات موضوع فعالیت شرکت در شهرهای کوچک نسبت به مراکز استان ها و شهرهای بزرگ کاملا متفاوت است.

مراحل و نحوه تغییر فعالیت شرکت با مسئولیت محدود

طبق ماده 106 قانون تجارت در صورت تغییر در اساسنامه باید رونوشتی از صورتجلسه برای ثبت به مرجع ذیصلاح شرکت ارسال شود. یکی از مصادیق بارز تغییرات اساسنامه، تغییر موضوع فعالیت شرکت است.

به همین دلیل در این قسمت از مقاله به مراحل و نحوه تغییر موضوع فعالیت شرکت با مسئولیت محدود پرداخته شده است. لازم به ذکر است که مراحل تغییر موضوع شرکت در تمامی شرکت ها از جمله تغییر موضوع شرکت تعاونی یکسان است. این مراحل به شرح زیر است:

برای ثبت تغییرات شرکت ابتدا باید به آدرس سامانه ثبت شرکت مراجعه کنید. به سایت  irsherkat.ssaa.ir رفته و گزینه «صورتجلسه تغییرات» را انتخاب کنید. در این قسمت دو روش برای گزارش تغییر فعالیت شرکت با کارت شناسایی یا بدون شناسنامه وجود دارد. در صورتی که به هر دلیلی شناسه ملی شرکت در دسترس نبود، می توانید گزینه «بدون شناسه ملی» را انتخاب کنید.

در مرحله بعد فرد باید از بین گزینه های نمایش داده شده اداره کل استان و واحد ثبت نام آن را انتخاب کند. پر کردن فیلد با ستاره قرمز برای ورود به بخش بعدی کافی است.

در مرحله بعد کاربر باید داده های مربوط به جلسه را برای تغییر موضوع کسب و کار شرکت از قبیل نوع صورتجلسه، ساعت، تاریخ و … با توجه به صورتجلسه در ستون مربوطه وارد کند.

پس از آن، فرد باید هر جلسه را در این بخش اضافه کند. توجه به این نکته حائز اهمیت است که برای هر تغییر نیازی به گزارش درخواست جداگانه نیست و می توانید در این قسمت تمامی دستور جلسه ها را یک جا وارد نمایید.

در مرحله بعد داوطلب باید اطلاعات افراد حاضر در جلسه و سمت آنها را وارد کرده و بر روی گزینه مرحله بعدی کلیک کند.

پس از آن فرد باید نوع رابطه افرادی که در جلسه سمت داشتند و در مرحله قبل نام آنها را ثبت کرده است را مشخص کند. در این مرحله فرد باید اطلاعات وارد شده را مجددا بررسی کرده و در صورت اطمینان گزینه نهایی پذیرش را انتخاب کند.

پس از تایید و ارسال درخواست، سیستم گواهی پذیرش برای فرد صادر می کند. پس از آن لازم است فرد مدارک لازم را از این زمینه تهیه و از طریق پست به اداره ثبت مشاغل ارسال کند. این قسمت پس از رسیدن مدارک به واحد جمع آوری اطلاعات اداره ثبت اسناد و مدارک متقاضی را بررسی و در صورت کامل بودن مدارک به کارشناسان ذیصلاح ارسال می کند.

این مطلب را نیز بخوانید: ثبت شرکت در تهران و شهرستان

با توجه به اطلاعات مندرج در درخواست و مستندات ارائه شده، کارشناس رد یا تایید یا به متقاضی برای رفع نقص تذکر می دهد. در صورت تایید کارشناس و امضای رئیس اداره، درخواست تغییر در روزنامه رسمی منتشر شود. پس از انتشار نمونه آگهی ثبت تغییر موضوع شرکت و دریافت شماره مکانیزه آن، مراحل درخواست تغییر موضوع فعالیت شرکت تکمیل می شود.

نکات اساسی در مورد نحوه انتخاب موضوع شرکت

شرایط تغییر نام شرکت

  • مشخص کردن دقیق موضوع شرکت؛ انتخاب موضوع و زمینه فعالیت شرکت باید کاملاً مشخص و معین باشد زیرا انعقاد قرارداد برای موضوعات مبهم و نامشخص مبنای قانونی ندارد. بنابراین اگر می خواهید تمامی فعالیت های شرکت شما به صورت قانونی انجام شود، حتما در اولین قدم موضوع فعالیت خود را به خوبی انتخاب کنید.
  • شخصیت حقوقی شرکت را انتخاب کنید. در صورتی که موضوع فعالیت شرکت شما مشروعیت قانونی نداشته باشد، هر نوع قراردادی که توسط شرکت تنظیم شود، طبق قانون باطل است.
  • مجوزهای لازم برای انتخاب موضوعات؛ برای انتخاب فعالیت برای شرکت نیاز به اخذ مجوز است و بدون مجوز هیچ کاری نمی توان انجام داد. پس طبق قوانین موجود در شرکت، موضوع را انتخاب کرده و مراحل ثبت یا تغییر موضوع شرکت را انجام می دهید.

تغییر موضوع شرکت با مسئولیت محدود

برای تغییر موضوع فعالیت در شرکت های سهامی خاص مراحل زیر را طی کنید:

  • تشکیل مجمع عمومی فوق العاده با حضور کلیه سهامداران و شرکا
  • تنظیم صورتجلسه مجمع در مورد تغییر موضوع شرکت سهامی خاص که باید به امضا و مهر شریک برسد.
  • تهیه مجوزهای لازم جهت تنظیم صورتجلسه مجمع شرکت سهامی خاص (در صورت لزوم).
  • ایجاد فهرستی از سهامداران حاضر در مجمع عمومی فوق العاده با ذکر میزان سهام هر یک از آنها با امضای همه.
  • امضای دفاتر ثبت نام توسط متقاضی پس از ارائه مدارک
  • ارائه مدارک لازم جهت تایید به سامانه ثبت شرکت ها
  • پرداخت هزینه های مربوط به تغییر و انتشار آگهی تغییر در روزنامه رسمی

در روند تغییرات شرکت چالش ها و نکات خاصی وجود دارد که از آن جمله می توان به تغییر فعالیت یک شرکت سهامی خاص اشاره کرد. به عنوان مثال ممکن است در مراحل مختلف ورود صورتجلسه به سامانه اداره ثبت شرکت ها با مشکل مواجه شوید که در این صورت باید اطلاعات یا تجربه کافی برای رفع مشکل داشته باشید. در غیر این صورت، علاوه بر طولانی شدن روند، ممکن است نتوانید موضوع را تغییر دهید یا حل کنید.

برای اتلاف وقت و انرژی و سهولت در ثبت تغییرات خود، توصیه می شود از کارشناسان حقوقی و ثبتی و مدیر عامل ثبت فردا کمک بگیرید. سازمان ثبت تغییر موضوع شرکت به صورت آنلاین که با ارائه خدمات بازرگانی و حقوقی آماده همراهی شما در درج سوابق تغییر فعالیت شرکت با مسئولیت محدود می باشد. کلیه خدمات ثبت نام به صورت غیر حضوری و با هزینه شفاف ارائه می شود.

استعلام ثبت تغییر موضوع شرکت

شرکت های تجاری مندرج در ماده 20 قانون تجارت مانند شرکت های سهامی اشخاص حقوقی محسوب می شوند. اگرچه این شرکت ها دارای شخصیت حقوقی جداگانه هستند، اما باید توسط اعضای خود مدیریت شوند.

این مطلب را نیز بخوانید: ثبت انواع شرکت

در پایان جلسه شرکت، گزارشی تحت عنوان صورتجلسه نوشته می شود که شامل موارد مهمی مانند تغییرات شرکت می باشد. استعلام ثبت تغییر موضوع شرکت و دریافت صورتجلسه تغییر شرکت مشروط به واجد شرایط بودن است. شرایط پیگیری تغییرات شرکت عبارتند از:

ثبت نهایی صورتجلسه تغییرات: اولین پیش نیاز برای پیگیری تغییرات شرکت، ثبت نهایی صورتجلسه تغییر شرکت است. نماینده قانونی شخص حقوقی ثبت شده در اطلاعات جلسه ابتدا باید تغییرات صورتجلسات را در سامانه یکپارچه اینترنتی ثبت شرکت به نشانی irsherkat.ssaa.ir ثبت کند.

ضمناً باید ثبت نهایی صورتجلسه تغییر انجام شود که با دریافت کد رهگیری و ارائه مدارک لازم به اداره ثبت شرکت ها انجام می شود.

ارائه شماره پیگیری شرکت خود: دومین شرط برای ردیابی تغییرات شرکت و دریافت صورتجلسه تغییرات، داشتن شماره پیگیری شرکت شما است. سامانه یکپارچه ثبت شرکت، دریافت صورتجلسه تغییر شرکت را منوط به ارائه شماره رهگیری شرکت می داند که در صورت در دسترس نبودن شماره رهگیری شرکت، از طریق قسمت فراموش شده شماره پیگیری قابل دریافت است.

لازم به ذکر است نحوه بررسی تغییرات شرکت از طریق روزنامه رسمی با سامانه جامع ثبت شرکت متفاوت است و فقط باید نام شرکت را وارد کنید و دیگر نیازی به دریافت کد رهگیری ندارید. ضمناً همه می توانند تغییرات شرکت را از طریق روزنامه رسمی بررسی و پیگیری کنند که الزاماً توسط نماینده شرکت انجام نمی شود.

کلام آخر

برای اطلاع از هزینه راه اندازی و ثبت تغییر موضوع شرکت پس از تکمیل و ارسال فرم و مدارک درخواستی فوق حتما با موسسه حقوقی ثبت فردا تماس بگیرید تا تفاوت را احساس کنید.

توجه داشته باشید که تمام زمان مورد نیاز برای تغییر موضوع یک شرکت تجاری یا موسسه غیرتجاری بین 7 تا 15 روز کاری می باشد و فرقی نمی کند تعداد اعضا، چه میزان سرمایه و چه تعداد شرکا یا سهامدار باشد. این زمان از تحویل و تکمیل اوراق و صورتجلسات مهر و امضا شده به موسسه محاسبه می شود.

اگر می خواهید موضوع شرکت یا موسسه خود را تغییر دهید می توانید با شماره تماس ثبت فردا و 02152712 تماس حاصل نمایید.