اخذ کد فراگیر اشخاص خارجی

اخذ کد فراگیر فوری _ کد فیدا فوری _ مراحل اخذ کداتباع خارجی

مشاوره تخصصی ، استعلام و دریافت کد فراگیر اتباع خارجی

کد فراگیر (کدفیدا) اتباع خارجی یا شماره اختصاصی اتباع نیز ، کدی 12 رقمی است که به عنوان کد ملی اتباع ساکن ایران، برای انجام برخی فعالیت های اداری، اقتصادی و مواردی از این دست، به کار می رود. نحوه ثبت نام کد فراگیر (فیدا کد) اتباع خارجی و دریافت شماره اختصاصی اتباع، با مراجعه حضوری متقاضی، به دفتر کفالت اتباع محل سکونت خود و ارائه مدارک لازم، ممکن و میسر می باشد.

کد فراگیر (فیدا کد یا شماره اختصاصی اتباع نیز)  چیست؟

اولین سوالی که در رابطه با اخذ کد فراگیر (فیدا کد) پیش می آید این است که اصلا این کد چیست و برای چه کارهایی مورد استفاده قرار می گیرد؟ در ابتدا باید بگوییم که این کد برای اتباع خارجی کار برده می شود، یعنی اگر شما ایرانی هستید، به این کد نیازی ندارید و برای دریافت آن هم نباید اقدام کنید.

برای آن که بهتر با مفهوم کد فراگیر (فیدا کد)  آشنا شوید، کافی است آن را با کد ملی ایرانی ها مقایسه کنیم. همه ایرانی ها یک کد ملی خاص و مشخصی برای خود دارند که البته منحصر به فرد هم است، کد فراگیر هم دقیقا مانند کد ملی است، اما با این تفاوت که برای اتباع خارجی صادر می شود.

مهاجرت به کشورهای دیگر، یکی از راه های رشد و پیشرفت اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی، برای هر فرد می باشد. هنگامی که افراد مهاجر، وارد کشور مقصد می گردند، برای بهره مندی از برخی خدمات اجتماعی و اداری، باید، اقدام به دریافت مدارک و اسنادی نمایند.

در ایران نیز مهاجرین و اتباع سایر کشورها، مستثنی از این مساله نبوده و برای اینکه بتوانند، به انجام برخی فعالیت ها پرداخته و از برخی امکانات، استفاده کنند، باید، مدارک قانونی ای را دریافت نمایند. یکی از این مدارک، کد فراگیر (فیدا کد) اتباع خارجی یا شماره اختصاصی اتباع بوده که نحوه ثبت نام و دریافت مخصوص به خود را داشته و بدون اخذ آن، امکان استفاده از برخی خدمات و امکانات، وجود نخواهد داشت.

در واقع، کد فراگیر (فیدا کد) اتباع خارجی که به آن، فیدا کد یا شماره اختصاصی اتباع نیز می گویند، کدی 12 رقمی است که جایگزین شماره ملی اتباع خارجی مقیم ایران، می گردد و با داشتن آن، می توانند، به صورت قانونی، از برخی خدمات و امکانات، بهره مند شوند. کاربردهای کد فراگیر اتباع خارجی، شامل موارد زیر می گردد:

  • انجام کارهای بانکی، برای افتتاح حساب بانکی، درخواست وام و … به این کد نیاز است.
  • برای انجام کارهای مربوط به بیمه تامین اجتماعی هم به این کد نیاز است.
  • اتباع خارجی برای انجام کارهای اداری هم باید کد فراگیر (فیدا کد) داشته باشند.
  • اگر اتباع خارجی قصد ثبت شرکت یا ثبت هر موسسه ای در ایران را در اداره ثبت شرکتها داشته باشند هم به این کد نیاز خواهند داشت.
  • در صورتی که اتباع خارجی بخواهند در شرکت یا هر موسسه دیگری مشغول به کار شوند هم به این کد نیاز دارند.
  • در صورتی که اتباع خارجی می خواهند نمایندگی یک شرکت خارجی را در ایران به ثبت برسانند هم باید برای اخذ کد کد فراگیر (فیدا کد)اقدام کنند.
  • برای اخذ ویزای کاری و همچنین دریافت اقامت ایران هم به این کد نیاز است.

 

مدارک مورد نیاز جهت اخذ کد فراگیر (فیدا کد)

یکی از مهم ترین مطالبی که در رابطه با اخذ کد فراگیر باید به آن توجه داشته باشید، مدارکی است که برای این کار نیاز دارید .

در حالت اول به عنوان یک شخص حقیقی و در حالت دوم به عنوان یک شخص حقوقی می توانید برای اخذ کد فراگیر اقدام کنید.

 

مدارک مورد نیاز برای اشخاص حقیقی

  1. کپی از پاسپورت
  2. عکس پرسنلی

کد فراگیر شرکت های خارجی

  • نام شرکت خود را به فارسی و انگلیسی ارائه دهید.
  • کشوری و ادرس دقیق شرکت در خارج از ایران
  • شماره ثبت شرکت خود
  • تاریخ دقیق ثبت شرکت خود
  • نوع شرکت خود را به طور دقیق مشخص کنید.
  • موضوع فعالیت شرکت شما مشخص باشد.
  • مدارک ثبتی شرکت خود اسکن کنید. مدارک ثبتی به معنی مدارکی است که قانونی بودن شرکت شما را ثابت می کند.

 

زمان لازم برای اخذ کد فراگیر (فیدا کد)

باید بگوییم که در موسسه حقوقی ثبت فردا در کمترین زمان ممکن یعنی بین 1 تا 5 روز می توانید کد فراگیر خود را دریافت کنید، به شما اطمینان می دهیم که در صورت کامل بودن مدارک و عدم وجود مشکل خاصی در پرونده شما این زمان تغییر نخواهد کرد و به سادگی می توانید کد فراگیر داشته باشید.