اخذ جواز کسب و کار اینترنتی

اخذ جواز کسب و کار اینترنتی✔️ فوری.درگاه ملی مجوز کسب وکار

مشاوره تخصصی اخذ و ثبت نام مجوز کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی به فکر داشتن یک کسب و کار اینترنتی پر سود هستید؟ خیلی هم خوب نکته مهمی که باید بدانید این است که خوب است قبل از انجام این کار به خوبی با شرایط آن آشنا شده و سپس اقدام کنید. بله شما برای این کسب و کار مجوز می خواهید اما باید بدانید قبل از گرفتن مجوز چه کارهایی باید انجام دهید.

جواز کسب اینترنتی

ثبت جواز کسب اینترنتی و اخذ آن از دور کار پیچیده و سختی بهنظر میرسد. اما به شما اطمینان خاطر میدهیم که اینطور نیست. همراه بهترین شرکت اخذ جواز کسب اینترنتی باشید تا چموخم این کار را برای شما توضیح دهیم.

چرا به جواز کسب اینترنتی نیاز داریم؟

هر شخص حقیقی یا حقوقی که بخواهد یک واحد صنفی ایجاد کند، باید مراحل ثبت جواز کسب اینترنتی را پیش بگیرد و در نهایت این مجوز را بهدست بیاورد. پروانه یا جواز کسب که به آن Business license گفته میشود، در تمام دنیا جزء مهمترین اسناد یک واحد تجاری است. این سند رسمی حکم اجازه فعالیت آن واحد تجاری بوده و نیاز است که همواره در دسترس باشد.

واحد صنفی در جواز کسب به چه چیزی گفته می شود؟

هر شخص حقوقی که وارد یک فعالیت صنفی شود و آن را آغاز کند یک واحد صنفی محسوب میشود. حتی اگر تنها در این فعالیت صنفی سرمایهگذاری کرده باشد هم واحد صنفی نامیده خواهد شد. اما افراد حقیقی چطور؟ اشخاص حقیقی اگر فعالیت صنفی داشته باشند یا در این فعالیتها سرمایهگذاری کنند فرد صنفی نامیده میشوند. مشاغل تولیدی، خرید، فروش، توزیع و ارائه خدمات همگی واحدهای صنفی هستند.

مجوز کسب وکار اینترنتی چیست؟

کسب وکارهایی که بر بستر اینترنت مشغول فعالیت هستند نیز واحد صنفی محسوب میشوند و نیاز به اخذ مجوز دارند. در سالهای گذشته که اینترنت هنوز بین مردم جا نیفتاده بود چنین چیزی وجود نداشت. اما امروز فعالیت بر این بستری رسمی و قانونی است. شما برای فعالیت قانونی و تجاری بر روی اینترنت همانند کسب-وکارهای فیزیکی نیازمند اخذ مجوز هستید.

چه مجوزی احتیاج دارم؟

برای راه اندازی کسب و کار اینترنتی بهدو گروه مجزااحتیاج دارید.

  • گروه اول مجوزهای عمومی است همانند ای نماد که همه وب سایت ها ملزم به دریافت آن هستند. علاوه بر دریافت ای نماد، پروانه کسب و کار هم جزء مجوزهای عمومی است که به آن احتیاج دارید. مرکز توسعه تجارت الکترونیک اقدامات لازم برای دریافت ای نماد را دنبال می کند .
  • گروه دوم مجوزها که به آن احتیاج دارید، مجوزهای اختصاصی است که با توجه به صنف خودتان تعیین می شود. شما می توانید این مجوزها را از طریق درگاه ملی مجوزهای کسب و کار دریافت نمایید. مجوز شما با توجه به نوع فعالیت تان متفاوت خواهد بود مثلا فعالیت های فرهنگی به مجوز از وزارت ارشاد احتیاج دارند.

پروانه کسب با جواز کسب چه تفاوتی دارد؟

پروانه دائم با موقت چه فرقی دارد؟

در این قسمت از راهنمای جواز کسب اینترنتی باید به شما بگوییم که پروانه و جواز 2 مدرک مختلف نیستند و در واقع یک مدرکاند. میتوان این 2 نام را بهجای یکدیگر بهکار برد و مانعی هم ندارد. اعتبار جواز کسب موقت یکسال است و پس از آن شما 30 روز وقت دارید تا جواز خود را به جواز دائم تغییر دهید. اما اگر به سراغ ثبت جواز کسب اینترنتی دائم بروید این سند 5 سال اعتبار خواهد داشت و پس از آن نیز تنها نیاز به تمدید دارد.

چند دسته جواز اینترنتی داریم؟

به طور کلی کسبوکارهایی که بر روی بستر نت مشغول به فعالیت هستند میتوانند از مجوزهای عمومی و صنفی استفاده کنند. جواز عمومی شامل همان ای نماد است که برای اعتمادسازی به کسبوکارها داده میشود. کسبوکارها بر اساس حوزه فعالیتشان به جواز صنفی خاص نیز نیازمند هستند. برای اخذ مجوزهای صنفی مختلف نیز باید به سراغ نهادهای مربوط رفت. برای نمونه اگر قصد دارید یک فروشگاه لوازم آرایشی داشته باشید باید مجوز خود را از وزارت بهداشت و درمان بگیرید اما اگر قصد ایجاد یک فروشگاه کتاب را دارید باید به سراغ وزارت ارشاد بروید.

شرایط ثبت جواز کسب اینترنتی

برای ثبت جواز کسب اینترنتی شما نباید بدهی مالیاتی داشته باشید. یکی از قوانین اخذ جواز کسب اینترنتی نداشتن بدهی مالیاتی فرد متقاضی است. باید دوره احکام تجارت و کسبوکار را بگذرانید و به این احکام مسلط شوید. البته که این شرط چندان هم سفت و سخت گرفته نمیشود. باید پروانه تخصصی، دیپلم فنی یا مدارک دانشگاهی معتبر مربوط به تخصص و کسبوکار خود را ارائه دهید. درصورتیکه چنین مواردی را ندارید، باید فردی را معرفی کنید که واجب شرایط بالاست. اگر مرد هستید و کمتر از 50 سال سن دارید، باید معافیت تحصیلی یا کارت پایان خدمت خود را ارائه دهید.

چه کسانی می توانند مجوز کسب و کار اینترنتی بگیرند؟

باید مشخص شود که هیچ گونه بدهی مالیاتی ندارید.

ملزم به گذراندن دوره های مربوطه برای کسب و کارها هستید. آقایان باید کارت معافیت یا پایان خدمت ارائه دهند. در صورتی که اشتغال به تحصیل داشته باشید نیازی به ارائه موارد گفته شده نیست. مجوزهای عمومی کسب و کار اینترنتی این مجوز شامل هیچ محدودیتی نمیشود و باید تمامی سایتهای فروش کالا و ارائه خدمات و همچنین سایتهای فروشگاهی آن را دریافت کنند. در مقابل، سایتهای شخصی و شرکتی وجود دارند که نیازی به این مجوزهای عمومی نخواهند داشت.

فروشگاه اینترنتی به چه مجوزهایی نیاز دارد؟

متقاضی برای ایجاد فروشگاههای اینترنتی فعال در زمینههای مختلف روزبهروز بیشتر میشود که نشاندهنده روی آوردن صاحبان کسب و کار به فعالیت در بازار مجازی و علاقمندی مشتریان به این سبک خرید خواهد بود.

اما همانطور که گفته شد، لازم است سایت فروشگاه اینترنتی برای آغاز فعالیت خود و فروش کالا به مشتریان، مجوزهای مختلفی دریافت کند که عبارتند از:

  • پروانه کسب و کار
  • مجوز ساماندهی
  • مجوز کسب و کار اینترنتی
  • مزایای دریافت مجوزهای کسب و کار اینترنتی

سامانه اینترنتی اداره جواز کسب کدام است؟

سامانه جامع جواز کسب اینترنتی در ایران stsm.ir نام دارد و وزارت صنعت، معدن و تجارت بر روی آن نظارت میکند. در این سامانه شما باید تمام درخواستهای مربوط را ثبت کنید و در نهایت نیز پیگیری درخواست شما از طریق این سامانه ممکن خواهد بود. سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی نیز با نام ecunion.ir وجود دارد که خدمات اخذ مجوز را ارائه میدهد. اعتبار این مجوزها 24 ماهه است و حداکثر پس از 30 روز به دست شما خواهد رسید. برای درخواست مجوز عمومی نیز باید به enamad.ir مراجعه کرد. نامنویسی در این وبسایت بسیار راحت بوده و تنها کاری که باید انجام دهید، پرکردن فرمهای آن بهترتیب و انتظار برای تایید است.

هزینه اخذ جواز کسب اینترنتی چقدر است؟

برای اینکه مراحل اخذ جواز کسب اینترنتی در تهران یا شهرهای دیگر شما تکمیل شود، شما باید 3 مجوز داشته باشید. برای ای نماد چیزی حدود 550 هزارتومان هزینه خواهید کرد. مجوز کشوری کسب و کار مجازی نیز حدود 600 هزار تومان هزینه خواهد داشت. شما به مجوز ساماندهی پایگاههای اینترنتی نیز نیاز دارید که هزینه حدود 500 هزار تومان دارد. این قیمتها باتوجه به زمان نگارش مقاله نوشته شدهاند و ممکن است در آینده دستخوش تغییر شوند.

پروانه کسب و کار اینترنتی چیست؟

از معرفی پروانه کسب و کار اینترنتی آغاز میکنیم. برای راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی، به چندین مجوز نیاز است که یکی از آنها، پروانه کسب و کار خواهد بود. پروانه کسبوکار در اصطلاح به مجوز صنفی هم مشهور است و متقاضی برای دریافت آن باید به گروه صنفی مورد نظر مراجعه کند.

گاهی ممکن است در حوزهای که شخص متقاضی فعالیت میکند، هیچ گروه صنفی وجود نداشته باشد. در این حالت باید فرد با مراجعه به اتحادیه کسبوکارهای مجازی، اقدام به اخذ مجوز مورد نیاز کند. در واقع این مجوز، مجوزی برای فعالیت سایت فروشگاهی محسوب نمیشود و مربوط به اجازه فعالیت کسب و کار مربوطه است.

مدارک اخذ جواز کسب اینترنتی چقدر است؟

بهطور کلی شما به 2 دسته مدارک عمومی و اختصاصی نیاز خواهید داشت.

مدارک عمومی جواز کسب اینترنتی

  • نشانی دفتر کار (میتوانید اقامتگاه قانونی متقاضی باشد)
  • گزارش اداره مالیات و گواهی آن
  • گواهی دوره احکام تجارت
  • تصوير کارت ملی (اشخاص حقوقی به شناسه ملی نیاز دارد)
  • و تصوير کارت پایان خدمت

میشود. اگر کسبوکار شما ساختار شرکتی داشته باشد چند مورد دیگر به این اسناد و مدارک اضافه خواهد شد.

مدارک اختصاصی جواز کسب اینترنتی

  • پروانه تخصصی
  • دیپلم فنی یا مدرک تحصیلی دانشگاهی

فواید اخذ جواز کسب اینترنتی

از بحث مراحل جواز کسب اینترنتی که بگذریم باید بدانیم که اصلا این مجوز برای ما چه سود و مزیتی خواهد داشت. اخذ جواز کسب اینترنتی اسان و نسبت به مزایایی که دارد اخذ آن ارزشمند است. اولین مزیت آن ارائه وجه رسمی به کار شماست. درصورتیکه قرار باشد در آینده از کسبوکار شما حمایت خاصی بشود، با مجوز این حمایت 100 درصدی خواهد بود. برای نمونه اگر به وام یا کمک هزینه خاصی نیاز داشته باشید، اولین مدرکی که از شما طلب میکنند، همین جواز کسب است.

مجوز ساماندهی چیست؟

مجوز ساماندهی این مجوز که یک سایت فروشگاهی برای آغاز کار در فضای مجازی نیاز دارد، توسط سایت ساماندهی تایید میشود. از جمله وظایف این مرکز عبارت است از:

ساماندهی و نظاممند کردن فعالیتهای دیجیتالی که در کشور انجام میشود. جمعآوری اطلاعات مربوط به تمامی افرادی که مدیر سایت و سامانههای اینترنتی در کشور هستند. اگر بخواهیم واضحتر توضیح دهیم باید بگوییم سایت ساماندهی که تاییدکننده مجوز ساماندهی فروشگاههای اینترنتی است، از زیر شاخههای وزارت فرهنگ و ارشاد به شمار میرود و وابستگی آن به مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانههای دیجیتال غیر قابل انکار است.

چه مرجعی صادرکننده مجوز کسب و کار اینترنتی است؟

مرجع اصلی که وظیفه صادر کردن مجوز کسب و کار اینترنتی را دارد، وزارت صنعت، معدن و تجارت است که به نوعی یک دستگاه اجرایی محسوب میشود.

 

سایت اتحادیه کشوری کسب و کارهای مجازی ecunion.ir، با هدف صدور مجوز، برای کسب و کارهای مجازی و پیگیری شکایت از این کسب و کارها، راه اندازی شده است. امکان شکایت از کسب و کارهای مجازی و پرداخت حق عضویت سالانه، از امکانات این سامانه می باشد. نحوه شکایت و پیگیری آن در این سامانه، با ورود به سایت و انتخاب گزینه شکایت، خواهد بود.

جمع بندی جواز کسب اینترنتی

در این مقاله به شما تمامی موارد درباره ثبت جواز کسب اینترنتی را توضیح دادیم. اخذ کارت جواز کسب انلاین می-توانید روی خدمات شرکت ثبت فردا نیز حساب کنید. اخذ جواز کسب اینترنتی ونک توسط ثبت فردا برای شما انجام خواهد شد. ممنونیم که تا انتهای مقاله همراه ما بودید.

1- ایا برای جواز کسب و کار اینترنتی اجاره نامه باید هولوگرام داشته باشد؟

حیر داشتن اجاره نامه تنظیم شده در املاک کفایت می کند، فقط باید زمان اجاره تمام نشده باشد.

2-جواز کسب و کار اینترنتی (مجازی) چه مدارکی لازم دارد؟

2-1-سایت

2-2- اینماد (نماد اعتماد الکترونیک)

2-3-کد اقتصادی

2-4-اجاره نامه یا سند مالیکت

3- آیا امکان دارد آدرس اینماد با آدرس محل معرفی شده برای جواز کسب و کار اینترنتی مغایرت داشته باشد؟

خیر – آدرس اینماد آدرس کد اقتصادی و آدرس محل معرفی شده رای جواز همگی باید یکسان باشند.

4- زمان دریافت جواز کسب و کار اینترنتی چقدر است؟

معمولا بین 3 هفته تا یک ماه زمان لازم است.

5- آیا آزمون اصناف برای جواز کسب اینترنتی (جواز مجازی) لازم است؟

بله مدرک آزمون اصناف برای اخذ جواز اجباری است.