ثبت شرکت بدون دفتر

ثبت شرکت بدون دفتر

یکی از دغدغه های اصلی علاقمندان برای ثبت شرکت، مکان و دفتر شرکت است. با این حال این سوال برای برخی از صاحبان سرمایه و همچنین افراد علاقمند برای ثبت شرکت این سوال پیش می آید که آیا ثبت شرکت بدون دفتر نیز امکان پذیر است؟

اما ثبت شرکت آن هم بدون دفتر آیا ممکن است؟ با توجه به اهمیت این موضوع ما در این مقاله قصد داریم به بررسی این موضوع بپردازیم و پیرامون آن اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. پیشنهاد ما به شما این است که تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

ثبت شرکت بدون دفتر یعنی چه؟

آیا ثبت شرکت بدون دفتر و در نظر گرفتن مکان مورد نظر برای آن امکان پذیر است؟ این روزها بسیاری از کسب و کارها به صورت آنلاین فعالیت می کنند. البته ناگفته نماند که اجرای بهای دفتر و مکان اجرای دفتر نیز نسبت به گذشته افزایش زیادی دارد. با این حال بسیاری از صاحبان سرمایه به دنبال راه حلی هستند که ثبت شرکت را بدون دفتر انجام دهند.

منظور از ثبت شرکت بدون دفتر این است که در مراحل اولیه ثبت شرکت و پر کردن فرم مربوطه نیاز به نوشتن آدرس مشخص و مجزا برای ثبت شرکت نیست که بدین ترتیب می توانید از یک آدرس مسکونی شریک خود برای ثبت شرکت استفاده کنید. البته برای داشتن یک فعالیت رسمی مشخص و دقیق شما باید آدرس دقیق و مشخصی از مکان اداری دفتر را وارد کنید تا بدین شکل کد اقتصادی را دریافت کنید.

بنابراین برای ثبت شرکت باید یک مکان مشخص برای اجرای دفتر ثبت شرکت بدهید تا در اداره دارایی ثبت شود. البته با دادن آدرس مشخص به دفتر مربوطه مالیات تعلق می گیرد. البته اگر مکانی برای اجرای فعالیت دفتر خود ندارید در ابتدا مانعی ندارد اما با کامل کردن مدارک و تشکیل پرونده، باید آدرس مشخصی از دفتر شرکت خود را به اداره دارایی بدهید تا آدرس در آن ثبت شود.

ثبت شرکت بدون دفتر یعنی چه؟
ثبت شرکت بدون دفتر

اهمیت دفتر برای ثبت شرکت

یکی از نکات حیاتی در رابطه با ثبت شرکت، مشخص کردن یک اقامتگاه و مکان مورد نظر برای انجام کارها و رفع نیازها است که در این صورت می توان به سیستم اداری قضایی کشور دسترسی پیدا کرد. اهمیت ثبت شرکت بدون دفتر برای انجام نیازهای شغلی و اجتماعی اهمیت زیادی دارد.

به طور مثال زمانی فرد متقاضی وام دریافت می کند برای دسترسی به آن باید اطلاعات مربوط به به اقامتگاه در فرم مربوطه درج شود. بنابراین در رابطه با اهمیت ثبت شرکت بدون دفتر می توان بیان کرد که با درج اطلاعات مربوط به مکان دفتر، افراد بدین شکل می توانند مسائل قضایی خود را پیگیری کنند که با توجه به آن اطلاعات مربوط به موارد قضایی و اداری نیز برای آن ها ارسال می شود. با توجه به مطالب گفته شده ثبت شرکت بدون دفتر اهمیت زیادی دارد.

آیا ثبت شرکت بدون دفتر ممکن است؟

با توجه به اینکه در زمان ثبت شرکت باید اطلاعات مربوط به دفتر و آدرس آن درج شود اما این سوال برای افراد متقاضی پیش می آید که آیا ثبت شرکت بدون دفتر امکان پذیر است؟ بله، برای ثبت شرکت در همان مراحل ابتدایی نیازی به ثبت شرکت نیست و نیاز به درج کردن آدرس و نشانی محل دقیق دفتر در سامانه نیست.

با این وجود می توان آدرس و نشانی پستی محل اقامت یکی از موسسان شرکت و شرکا را در جای آدرس دفتر درج کنید. این بدین معنی است که در زمان تکمیل کردن فرم های اداره ثبت شرکتی مشکلی برای درج آدرس دقیق شرکت نیست اما با تشکیل پرونده و مراجعه به اداره دارایی نیاز است تا آدرس شرکت مشخص شود.

آیا ثبت شرکت بدون دفتر ممکن است؟
ثبت شرکت بدون دفتر ممکن است؟

ثبت شرکت چه مزایایی دارد؟

اکثر صاحبان سرمایه برای راه اندازی کسب و کار ترجیح می دهند تا یک شرکت تجاری را ثبت کنند. البته تاسیس شرکت مستلزم فرایندی است که باید مراحل مربوطه طی شود تا در نهایت شرکت ثبت شود. از مزیت های ثبت شرکت می توان موارد زیر را نام برد:

  • اعتبار بخشیدن به کسب و کار
  • قانونی و رسمی شدن فعالیت شرکت
  • شرکت کردن در مناقصات و مزایده ها
  • امکان تنظیم قراردادهای کلان و بین المللی
  • تسهیل روند جذب سرمایه
  • برخوردار شدن از حمایت های قانونی

راهکار ثبت شرکت بدون دفتر

یکی از موارد مهم در ثبت شرکت در نظر گرفتن محل برای اجرای فعالیت کاری است. اما با این حال اجباری هم برای داشتن یک اقامتگاه مشخص برای ثبت شرکت تجاری یا اداری هم نیست. با این وجود اکثر صاحبان سرمایه به دنبال یک راهکار برای ثبت شرکت بدون دفتر هستند.

در زمان تکمیل کردن ثبت شرکت نیاز نیست یک مکان کاری با ماهیت اداری و تجاری مشخص شود با این حال می توان محل اقامت دفتر را به صورت یک مکان مسکونی با کاربری های دیگر درج کرد. به این نکته باید دقت داشته باشید که ثبت شرکت بدون داشتن مکان مشخص برای اجرای فعال کاری در قالب مالکیت کامل آن ممکن است اما ثبت شرکت بدون ذکر هیچ مکانی برای آن غیر ممکن است.

مراحل ثبت بدون دفتر

یکی از موارد مهم در اصول ثبت شرکت در قوانین کشوری، دفتر و مکان شرکت است. در واقع شرکت ها بدون داشتن مکان مشخص اجازه فعالیت نخواهند داشت و علاوه بر آن فعالیت کاری آن ها به صورت غیر قانونی است. بنابراین افراد علاقمند برای ثبت شرکت باید یک مکان معتبر را برای فعالیت کاری خود به سامانه معرفی کنند.

در مراحل ثبت شرکت که به صورت آنلاین انجام می گیرد به جای آدرس شرکت می توان آدرس مکان مسکونی یا اداری شریک خود را با هر درصدی از سهام شرکت وارد کنید. البته این موضوع برای همه شرکت ها نظیر تعاونی، مسئولیت محدود و سهامی خاص بدین شکل است. همه شرکت ها باید با درج کردن آدرس و موارد مربوطه مدارک خاص را آماده و ارسال کنند.

مراحل ثبت بدون دفتر
ثبت بدون دفتر

جمع بندی

برای دریافت اطلاعات بیشتر در رابطه با ثبت شرکت بدون دفتر می توانید با کارشناسان مربوطه ارتباط برقرار کنید و اطلاعات بیشتری را در این رابطه دریافت کنید.

سوالات متداول ثبت شرکت بدون دفتر

آیا امکان وارد کردن آدرس منزل برای ثبت شرکت وجود دارد؟
بله، استفاده از آدرس منزل را می توان در ابتدای کار ثبت شرکت درج کرد در صورتی که آدرس مورد نظر صحیح باشد و وجود خارجی داشته باشد.

در صورتی که یکی از شرکا فوت کند چه اتفاقی برای سهام و شرکت به وجود می آید؟
در صورت فوت یکی از شرکا هیچ اختلالی در امور شرکت موردنظر به وجود نمی آید و شرکت می تواند همچنان فعالیت خود را انجام دهد.

منظور از روزنامه کثیرالانتشار و روزنامه رسمی چیست؟
روزنامه رسمی و کثیرالانتشار از جمله روزنامه های رسمی کشور است که همه آگهی های استخدامی و قانونی کشور در آن ها درج و انتشار داده می شود.

برای ثبت شرکت نیاز به چه مبلغی از سرمایه است؟
برای ثبت شرکت نیاز به مبلغی از سرمایه در حدود 100 هزار تومان است.

آیا شرایط سنی برای ثبت شرکت وجود دارد؟
برای ثبت شرکت اگر چه شرایط سنی خاصی وجود ندارد اما شخصیت حقوقی فرد به عنوان سهامدار یا شرکا و هیئت مدیره شرایط سنی خاصی برای ثبت شرکت دارد.

امتیاز این مطلب