ثبت بین الملل

یکی از پرطرفدارترین و رایج ترین راه ها برای سرمایه گذاران و کارآفرینان برای اخذ اقامت دائم در یک کشور خارجی، ثبت شرکت در خارج از ایران است. سرمایه گذاران با ثبت شرکت خارجی در سایر کشورها علاوه بر امکان اخذ اقامت دائم می توانند با دسترسی به بازارهای جهانی تجارت خود را گسترش داده و آینده اقتصادی روشنی را برای کسب و کار خود رقم بزنند.

ثبت شرکت بین المللی

اگر قصد ثبت برند یا ثبت شرکت در خارج از کشور را دارید، شرکت خود را در کشوری خارج از ایران ثبت کرده و خود را در سطح بین المللی معرفی کنید، ابتدا باید در مورد شرایط، مزایا، محدودیت ها، مدارک و مراحلی که باید پشت سر بگذارید، اطلاعات کاملی کسب کنید.

ثبت شرکت بین المللی، در ابتدا؛ آشنایی متقاضیان با تعریف و ماهیت این نوع شرکت ضروری است، زیرا بسیاری از افراد در مورد ماهیت ثبت شرکت بین المللی دچار اشتباهاتی می شوند که عواقب جبران ناپذیری برای آن ها به همراه دارد. از طرفی ثبت شرکت بین المللی نیاز به آشنایی با مراحل و روش های ثبت و همچنین مدارک لازم برای ثبت دارد که رسیدگی به جزئیات ثبت شرکت بین المللی را بسیار مهم می کند.

بنابراین در ادامه این مقاله قصد داریم به این سوال پاسخ دهیم که ثبت شرکت بین المللی چیست؟ بیایید مراحل و روش های ثبت چنین شرکتی را بررسی کنیم. سپس مدارک مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی را مورد بحث قرار می دهیم و هزینه های آن را توضیح می دهیم. به جهت کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص، با موسسه حقوقی ثبت فردا همراه باشید.

ثبت شرکت بین المللی چیست؟

ابتدا باید تعریفی از شرکت بین المللی یا شرکت چند ملیتی ارائه داد. شرکت بین المللی شرکتی است که دفتر مرکزی آن در یک کشور است و از آن کشور به بازارهای بین المللی کار واردات و صادرات انجام می دهد. بنابراین؛ شرکت های تجاری بین المللی (و همچنین سایر شرکت ها) نوع جداگانه ای از شرکت در نظر گرفته نمی شوند. بلکه به این معنی است که این شرکت فعالیت ها و محصولات خود را به کشورهای دیگر گسترش داده است که با آن ها صادرات و واردات انجام می دهد.

یکی از راه های ارتباط شرکت با سایر کشورها راه اندازی شعبه یا نمایندگی در کشور مقصد است. اما برای اینکه شعبه یا نمایندگی به طور رسمی در کشور مربوطه فعالیت کند، باید طبق قوانین بین المللی خصوصی آن کشور ثبت شود. به منظور آشنایی علاقمندان با ماهیت ثبت شرکت های بین المللی، در این قسمت به تعریف این شرکت ها می پردازیم.

این مطلب را نیز بخوانید: ثبت شرکت ارزان و فوری

با توجه به این سوال که ثبت شرکت بین المللی تجارت چیست، مثلاً ثبت شرکت در عمان را می توان ثبت شرکت بین المللی تجارتی نامید. در واقع مراحل قانونی ثبت توسط مرجع ثبت شرکت هر کشور انجام می شود که به شعب شرکت و یا نمایندگی رسمی اجازه فعالیت می دهد و از حمایت قانونی در این زمینه بهره مند می شود. نکته مهم در این زمینه این است که شرکت مادر باید در کشوری که در آن ثبت شده است ثبت شده باشد تا بتواند شعبه یا نمایندگی در سایر کشورها ثبت کند.

مزایای ثبت شرکت بین المللی

از مزایای ثبت شرکت بین المللی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

اخذ ویزا و اخذ اقامت دائم یا موقت در کشور محل ثبت
افتتاح یک حساب بانکی بین المللی
از معافیت های مالیاتی یا مزایای مالی کشور مقصد مطابق با قوانین تشویق سرمایه گذاری کشور مقصد برخوردار شوید.
دسترسی به بازارهای بین المللی و همکاری در زمینه واردات و صادرات کالا و خدمات
در کشور مقصد حمایت قانونی داشته باشید
مشتریان بین المللی به دست آورید و معاملات ارزی را انجام دهید

لازم به ذکر است شعب یا نمایندگی های شرکت های بین المللی پس از ثبت رسمی و رعایت قوانین و مقررات ثبت شرکت بین المللی کشور مقصد در این خصوص می توانند از مزایای فوق برخوردار شوند.به منظور آشنایی داوطلبان با نحوه ثبت شعبه یا نمایندگی یک شرکت بین المللی، در قسمت بعدی مراحل و روش های ثبت این شرکت ها توضیح داده خواهد شد.

معایب ثبت شرکت بین المللی

در ادامه به معایب ثبت شرکت بین المللی می پردازیم:

این مطلب را نیز بخوانید: ثبت تغییرات انواع شرکت در کوتاهترین زمان

• قوانین و مقررات خارجی

گسترش یک تجارت بین‌المللی اساساً به دلیل گمراه کننده بودن مدارک نیست، زیرا هر کشور قوانین مالیاتی و استخدامی خاص خود را دارد، همچنین ثبت کسب ‌و کار، ملاحظات علامت تجاری و فرم ‌هایی را دارد که باید به زبان‌ های خارجی پر شوند.

• رسیدگی به استدلالات

از معایب ثبت شرکت بین المللی و پیامد اجتناب ‌ناپذیر هرگونه گسترش تجارت این است که بسیاری از ملاحظات بحث‌ انگیز به طور مؤثر با این سؤال که چگونه می ‌توان انتقال کالاهای فیزیکی را بین مکان‌ ها ارتباط برقرار کرد و سازمان ‌دهی نمود، پرداخته می‌ شود که این موضوع به سرعت پیچیده تر می شوند.

البته حمل و نقل از یک کشور به کشور دیگر ممکن است زمان زیادی را ببرد. بنابراین در مورد تاخیر (یا گم شدن محموله ها) چه می کنید؟ نکته دیگر این است که همه کشورها منابع و زیرساخت های یکسانی ندارند و بهتر است در مورد کارهایی که باید در یک کشور جدید انجام دهید هیچ پیش فرضی نداشته باشید.

• زبان گفتاری

بیش از سه چهارم از 195 کشور جهان به عنوان زبان اول انگلیسی صحبت نمی کنند. حتی اگر شرکت خود را در یکی از کشورهایی که انگلیسی زبان دوم است گسترش می دهید، لازم است زبان محلی آن ها را یاد بگیرید تا بتوانید به درستی با مشتریان جدید خود ارتباط برقرار کنید. شما نباید در ارائه خدمات ترجمه و بومی سازی تردید کنید. بسیاری از شرکت ها ممکن است به دلیل ترجمه ضعیف تبلیغات منفی برای تجارت خود دریافت کنند.

• هماهنگی منطقه زمانی

یکی دیگر از پیامدهای گسترش بین المللی این است که می توانید تفکیک زمانی بین شرکت ها را معرفی کنید.

همه درگیری های منطقه زمانی اینقدر جدی نیستند، اما به حداقل رساندن این ناکارآمدی ها اهمیت ویژه ای دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: ثبت برند ارزان

• نظارت بر اصلاح ارز

ارزش پول کشور شما در هر زمان به کشور مورد نظر بستگی دارد که به ویژه برای موفقیت تجارت شما مهم است. اگر ارز شما در مقایسه با کشور هدف پایین است، می توانید قیمت های رقابتی را در مکان دوم ارائه دهید. این در واقع یک پول ملی قوی است که برای تجارت بین الملل بدتر است. (به بیان ساده، مشتریانی که ارزش پولشان کاهش یافته است، برای خرید محصول شما با مشکل بیشتری مواجه خواهند شد.)

این ممکن است شما را مجبور به کاهش قیمت یا کاهش فروش کند. از سوی دیگر، یک صاحب کسب ‌و کار باهوش ممکن است بتواند در زمان ‌های مناسب در طول نوسانات ارز، سفارش‌ های خرید را برای افزایش سرمایه زمان ‌بندی کند.

• کاهش ریسک اعتباری

مشتریان محلی که از صورت حساب های خود کوتاهی می کنند می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند. اما این در مورد مشتریان خارجی حتی بیشتر صادق است زیرا بسته به موقعیت مکانی، ممکن است تضمینی برای بازپرداخت بدهی های معوق از مشتری نداشته باشید.

ثبت بین الملل

این به عنوان ریسک اعتباری شناخته می شود و راه حل ممکن است تعیین رتبه اعتباری مشتریان بالقوه جدید یا دریافت بیمه اعتبار تجاری باشد.

• سیاست خارجی را دنبال کند

با فرض اینکه کشور هدف شما فضای سیاسی مشابهی با کشور شما دارد، می تواند طرحی برای فاجعه باشد. بسیار مهم است که در برابر تغییرات انعطاف پذیر باشید، زیرا رویدادهای سیاسی می توانند تأثیر قابل توجهی بر تجارت شما داشته باشند.

اگر یک دولت خارجی چیزی را که به آن اعتماد دارید تحریم یا ممنوع کند، چه می کنید؟ حفظ ریسک اعتباری و بیمه ریسک سیاسی، مانند داشتن برنامه های پشتیبان برای مهم ترین زنجیره های تامین شما، ایده خوبی است.

• تحقیقات بازار را جمع آوری کنید

بسته به کسب و کار خود، ممکن است لازم باشد در مورد برند یا محصولات شرکت خود تجدید نظر کنید تا نتایج بهتری کسب کنید.

این امر می ‌تواند نیازمند تحقیقات بازار پرهزینه باشد تا نیازهای یک فرهنگ کاملاً متفاوت را درک کنید و اینکه مردم محلی در کشور جدید چگونه بهترین پاسخ را خواهند داد. با این حال، راه های زیادی برای تحقیق در مورد بازارهای خارجی با بودجه وجود دارد و تفکر خلاق می تواند به کاهش هزینه ها کمک کند.

مراحل ثبت شرکت بین المللی

روش ها و مراحل ثبت شرکت بین المللی از جمله شرکت بازرگانی بسته به نوع آن و قوانین و مقررات کشور مقصد متفاوت است و ممکن است مراحل و فرآیندهای مختلفی را شامل شود. مقررات و نحوه ثبت شرکت بین المللی اغلب در حقوق بین الملل خصوصی کشورهای مختلف بیان و ذکر شده است. به منظور آشنایی علاقه مندان با مراحل و روش های ثبت شرکت های بین المللی، در این قسمت به طور کلی نحوه و نحوه ثبت این شرکت ها معرفی می شود.

اولین و مهمترین مرحله برای ثبت شرکت بازرگانی بین المللی این است که متقاضی مدارک مورد نیاز در این زمینه را تهیه و در صورت معیوب بودن مدارک را تکمیل کند. از جمله مدارک لازم در این زمینه می توان به اساسنامه، شرکت نامه و مدارک شناسایی اعضا اشاره کرد. سپس فرد باید برای ثبت شرکت در کشور مقصد اقدام کرده و فرم ها و مدارک لازم را به دفتر ثبت شرکت ارائه دهد.

در بسیاری از کشورها، درخواست ثبت شرکت بین المللی در صورتی تایید می شود که متقاضی مالیات لازم برای ثبت شرکت را پرداخت کرده و مجوزهای لازم را اخذ کرده باشد. همچنین افتتاح حساب بانکی به نام یک شرکت بین المللی یکی از اقدامات لازم برای ثبت شرکت در هر کشوری است.

پس از بررسی های لازم توسط کارشناسان اداره ثبت و تکمیل و ارائه مدارک لازم، با درخواست متقاضی برای ثبت شرکت بین المللی موافقت می شود و فرد می تواند به صورت رسمی فعالیت خود را آغاز کند. همان طور که قبلا ذکر شد مراحل و روش های ثبت شرکت بین المللی در کشورهای مختلف متفاوت است و هر کشوری می تواند بر اساس الزامات و شرایط خود قوانین جداگانه ای در این زمینه وضع کند.

مدارک لازم برای ثبت شرکت بین المللی

در قسمت های قبل تعریف و ماهیت ثبت شرکت بین المللی و نحوه انجام آن توضیح داده شد و بیان شد که یکی از مراحل ثبت شرکت بین المللی در سایر کشورها تهیه و آماده سازی مدارک لازم و ارائه آن ها به اداره ثبت شرکت ها است. در این میان ممکن است عده ای این سوال را داشته باشند که برای ثبت شرکت بین المللی چه مدارکی لازم است. به همین دلیل در این بخش فهرستی از مدارک لازم برای ثبت شرکت بین المللی ارائه می شود که عبارتند از:

فرم ثبت شرکت بین المللی با ترجمه انگلیسی
مدارک شناسایی مدیران و صاحبان امضای مجاز در شرکت (از قبیل شناسنامه، کارت ملی، عکس و …)
روزنامه های آخرین تغییرات و تاسیس شرکت مادر
اثبات مثبت پرداخت هزینه ثبت شرکت بین المللی در کشور مقصد
وکالتنامه (در مواردی که برای نظارت بر امور حقوقی اخذ شده باشد.)
مدارک مربوط به شرکت (شامل گواهی تاسیس، شرکت نامه و …)
مدارک مربوط به افتتاح حساب بانکی در کشور مقصد

از آنجایی که ثبت شرکت در هر کشوری قوانین و مقررات خاص خود را دارد، مدارک مورد نیاز در این زمینه نیز متفاوت است. برای مثال ثبت شرکت در ترکیه مستلزم ارائه مدرک تمکن مالی جهت ثبت شرکت در این کشور می باشد. این در حالی است که برای ثبت شرکت بین المللی در عمان نیازی به چنین مدارکی نیست.

هزینه ثبت انواع شرکت های بین المللی

با توجه به نوسانات نرخ ارز طی سالیان متمادی و نیاز به سرمایه برای راه اندازی و تاسیس شرکت بین المللی در کشورهای مختلف، افراد زیادی در تلاش هستند تا از هزینه ثبت شرکت بین المللی در کشورهای مختلف مطلع شوند. به منظور آشنایی علاقمندان با میزان و انواع این هزینه ها، در این قسمت جزئیات هزینه ثبت شرکت بین المللی ارائه شده است.

میزان هزینه های مربوط به ثبت انواع شرکت های بین المللی بر اساس قوانین و رویه های کشور مقصد تعیین می شود. بدیهی است که هر چه مراحل و مراحل ثبت شرکت بین المللی در کشور مربوطه طولانی تر باشد، هزینه ها نیز بیشتر خواهد بود. یکی از انواع هزینه های مورد نیاز برای ثبت شرکت بین المللی در اکثر کشورها هزینه مالیات است.

توجه به این نکته ضروری است که کشورهای آسیایی اغلب نرخ مالیات کمتری نسبت به کشورهای اروپایی و آمریکایی برای ثبت انواع شرکت های بین المللی دارند. هزینه بعدی هزینه سفر و اقامت در کشوری است که شرکت بین المللی در آن ثبت شده است. برای ثبت انواع شرکت در تمامی کشورها لازم است متقاضی شخصاً به کشور مقصد مراجعه کرده و بخشی از مراحل و مراحل ثبت شرکت را شخصاً دنبال کند. علاوه بر هزینه های فوق، برخی کشورها برای ثبت انواع شرکت های بین المللی شرطی به نام «حداقل سرمایه» دارند که این امر موجب افزایش هزینه ثبت می شود.

با توجه به مطالب فوق می توان نتیجه گرفت که رقم مشخصی برای هزینه های ثبت شرکت های بین المللی وجود ندارد و هر کشور ممکن است ارقام و مبالغ متفاوتی را برای ثبت شرکت در نظر بگیرد. بنابراین به داوطلبان پیشنهاد می شود قبل از شروع مراحل ثبت شرکت های بین المللی مبلغ مورد نیاز را پرداخت و تنها پس از آن مراحل ثبت نام را آغاز کنند.

انتخاب کشور مناسب برای ثبت شرکت

انتخاب کشور مناسب برای ثبت شرکت مقوله بسیار مهمی است. عمان یکی از بهترین کشورها برای مهاجرت از طریق ثبت شرکت می باشد. به طور کلی کشور عمان یکی از اعضای اتحادیه عرب و پادشاهی است که در حاشیه خلیج فارس و با امارات، عربستان سعودی و یمن هم مرز است و با ایران مرز آبی دارد. متقاضیان سرمایه گذاری خارجی از طریق ثبت شرکت و راه اندازی کسب و کار جدید نیاز به طرح کسب و کار یا طرح کسب و کار جدید دارند و باید به گونه ای طراحی شود که برای اقتصاد عمان سودآور و سودمند به نظر برسد.

اگرچه وزارت صنعت و تجارت عمان طرح کسب و کار متقاضی را به دقت بررسی می کند و در صورت سودآوری برای عمان، دولت آن را تایید می کند و متقاضی می تواند برای انجام مراحل ثبت شرکت آماده شود.

ثبت انواع شرکت در کشورهای دیگر

برای ثبت شرکت، متقاضیان ابتدا باید بر اساس شرایط هر شرکت، نوع شرکتی را که می خواهند ثبت کنند، انتخاب کنند.

ثبت شرکت در امارات را می توان دستاورد بزرگی دانست که باعث پیشرفت و رونق کسب و کار شما می شود. امارات کشوری با فرصت ‌های فراوان برای ایجاد فعالیت‌ های خدماتی، صنعتی و غیره است که با وجود یک دولت کارآمد زمینه‌ های توسعه آن ها را فراهم کرده است.

ثبت شرکت در دبی یکی از راه های اخذ اقامت دبی و سراسر امارات می باشد که برای مهاجرت ریسک و زمان کمتری می طلبد. در سال های گذشته سیاست امارات این بود که با جذب سرمایه گذار به توسعه اقتصادی کشور کمک کند، بنابراین از طریق ثبت شرکت ها، شرایط را برای اقامت مردم در کشور فراهم کردند. بدون شک دبی یکی از معروف ترین شهرهای امارات است که مکان مناسبی برای تاسیس و راه اندازی یک شرکت خواهد بود زیرا این منطقه از نظر اقتصادی به خوبی شناخته شده است و اکثر کارآفرینان و سرمایه گذاران در این شهر فعال هستند، دلیل آن کاملا واضح است زیرا دبی دارای بنادر بزرگ و آبراه های مسافرتی است.

انتخاب نام شرکت بین المللی

انتخاب نام شرکت بین المللی یکی از مهمترین مراحل ثبت شرکت محسوب می شود که تاثیر بسزایی در رونق تجارت و تجارت دارد.

امروزه انتخاب نام شرکت نسبت به گذشته دشوارتر است و مراحل زیادی در این فرآیند وجود دارد.

البته لازم به یادآوری است که سختگیری در این امر این است که مراحل قانونی و مالی به درستی انجام شود.

این شرایط برای همه کسانی که قصد ثبت شرکت خود را دارند وجود دارد و موظف به رعایت قوانین آن هستند.

مشاوره ثبت شرکت بین المللی

کارشناسان و مدیر عامل ثبت فردا می توانند تمامی مراحل مربوط به ثبت شرکت بین المللی را برای شما انجام دهند تا بتوانید بدون دغدغه برای کسب و کار خود در کشورهای دیگر برنامه ریزی کرده و در آن کشورها سرمایه گذاری و کسب و کار خود را شروع و امکانات و کشور مورد نظر خود را بررسی کنید. در نظر داشته باشید که با در نظر گرفتن نقاط قوت هر کشور و قدرت اقتصادی آن ها می توانید با آگاهی در مورد ثبت شرکت بین المللی تصمیم گیری کنید.

موسسه حقوقی ثبت فردا یکی از شرکت های پیشرو ثبت در ایران با سالها تجربه می باشد. ما طیف کاملی از خدمات ثبت شرکت را در خارج از ایران ارائه می دهیم و از متخصصان مجرب در این زمینه استفاده می کنیم. برای مشاوره ثبت شرکت بین المللی می توانید با شماره تلفن ثبت فردا تماس بگیرید.

سامانه ثبت شرکت بین المللی

سامانه ثبت شرکت بین المللی به نشانی irsherkat.ssaa.ir نام سامانه ای است که به عنوان بخشی از سایت سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، مزایای بسیاری را در رابطه با شرکت های تجاری و موسسات غیرتجاری ارائه می دهد. اعم از تأسیس و ثبت اشخاص حقوقی، امکان پذیرش اظهارنامه پلمپ دفاتر قانونی، ثبت اظهارنامه در مورد ثبت مشاغل و درخواست کد فراگیر وجود دارد.

ثبت برند بین المللی

دغدغه بسیاری از تجار و بازرگانان عزیز کشورمان که با صادرات و واردات کالا سروکار دارند. ثبت برند بین المللی در کشورهای دیگر است که برای جلوگیری از کپی برداری از نام تجاری خود آن را انجام می دهند. در واقع این تاجران عزیز باید ابتدا برند لاتین را در ایران ثبت کنند. سپس همان برند را در کشورهای مورد نظر ثبت نمایند.

برای ثبت علامت تجاری در کشورهای مختلف، با ثبت درخواست های متعدد به زبان های مختلف و با قیمت های متفاوت امکان پذیر است. بنابراین برای ثبت علامت تجاری در سطح بین المللی، به جای درخواست های متعدد، با یک درخواست طبق سیستم مادرید، می توانید علامت تجاری خود را در تمامی کشورهای عضو این سامانه ثبت کنید.

اخذ کارت بازرگانی

طبق قوانین گمرکی کشور، اخذ کارت بازرگانی مجوزی برای دارنده آن (شخص حقیقی یا حقوقی) برای انجام عملیات در زمینه واردات و صادرات کالا می باشد.

اکنون صدور کارت بازرگانی و تمدید آن برای یک واحد تجاری فرآیند سختی نیست. می توانید با استفاده از مدارک معمولی که همه مشاغل برای کسب و کار فعلی خود باید داشته باشند، کارت بازرگانی دریافت کنید.

چگونه شرکتی در دبی بدون کفیل ثبت کنیم؟

جهت ثبت انواع شرکت در دبی به صورت خدماتی میتوانید تنها با پرداخت هزینه به مبلغ 17.000 درهم طی یک هفته شرکت خود را به ثبت رسانده ، و اقامت 2 ساله امارات را دریافت و از مزایای بالایی برخوردار شوید. موسسه ثبت فردا دارای مجوز از کانون وکلای دادگستری به صورت تضمینی با اخذ قرارداد رسمی جهت ثبت شرکت واخذ اقامت امارات شما را با خیالی آسوده و بی هیچ دغدغه ای به صورت VIP به هدفتان برساند . همین حالا می توانید برای اطلاعات بیشتر تماس بگیرید.

تضمین بهترین کیفیت با کمترین هزینه مشاوره با بهترین وکیل مهاجرت و حقوقی آقای شهبازی09123969460

چگونه شرکتی در عمان بدون کفیل ثبت کنیم؟

ثبت انواع مختلف شرکت در عمان اگر خواستار ثبت شرکت در عمان (سوئیس خاورمیانه) هستید بگذارید قبل از هر چیز به یک نکته ی طلایی اشاره کنم، مالیات را حذف کنید به همین راحتی شما تصمیم قطعی خود را برای ثبت شرکت در عمان گرفته اید.

آخرین کلام

امروزه همه مردم سعی در مهاجرت دارند تا آینده درخشانی داشته باشند. ثبت شرکت باید به درستی و با افراد با تجربه انجام شود. البته یک مورد این است که همه قوانین هر سال تغییر می کند و شما باید با آن قوانین آشنا شوید پس حتما به فردی با تجربه نیاز خواهید داشت.

شما می توانید با مشاوران و کارشناسان مجرب موسسه حقوقی ثبت فردا مشورت کنید و در صورت نیاز حتی می توانید کلیه امور ثبتی خود و حتی ثبت برند ها و شرکت های بین المللی را به ما بسپارید تا وکیل ثبت شرکت بین المللی کلیه امور ثبت نام را برای شما انجام دهد. می توانید در کوتاه ترین و حتی سریع ترین زمان ممکن این کار را به صورت قانونی انجام دهید.